díly 7 – 12
stopáž: 20 minut /díl
produkce: Video Golem a ČT
Exkluzivní dokument z leteckého prostředí
Mezi nebem a zemí 7/2002
Bára Munzarová nás seznámí s nejnovějšími typy amerických stíhacích letounů, jejichž konstrukci a výrobou získal na základě soutěže mezi leteckými výrobci ve Spojených státech koncern Lockheed Martin. Oba letouny F-22 a JSF-35 se mají stát páteřovými letouny vojenského letectva USA ve třetím tisíciletí. Uvidíme unikátní záběry z ověřovacích a letových zkoušek obou typů letadel. Někdejší výrobce legendárního letounu F-16 uplatňuje u obou nových typů velice moderní technologii a dosud nikde neuplatněné postupy v oblasti výzbroje letadel i jejich ovládání za letu.
Mezi nebem a zemí 8/ 2002
S Bárou Munzarovou budeme svědky přeškolování našich letců na nový letoun Aero L-159 na základnách v Čáslavi a Náměšti. Uslyšíme názory velitelů i pilotů, kteří se s novým strojem seznamují. Uvidíme i velké množství velice zajímavých letových záběrů zachycujících výcvik na těchto letounech. Létání na nich představuje pro piloty zcela novou zkušenost a důležitou přípravu na ovládání nadzvukových letadel nejnovější konstrukce. V druhé části snímku prožijeme s českými reprezentanty v přesném létání jejich odyseu, která jim v družstvech vynesla titul mistrů Evropy a vítězství družstva na světových leteckých hrách ve Španělsku. Jiří Jakeš a František Cihlář dosáhli i dobrého umístění v jednotlivcích. Jiří Jakeš získal dokonce bronzovou medaili.
Mezi nebem a zemí 9/2002
Lumír Ostrovský pracoval léta jako řidič v České televizi. Mezi pořady, na které bezpečně dopravoval štáby, se po čase objevil i cyklus Mezi nebem a zemí. Létání ho natolik pohltilo, že se stalo hlavní náplní jeho příštích dnů volna. Získání pilotního průkazu bylo samozřejmostí. V dnešním leteckém provozu má mezi kolegy jednoznačnou imatrikulaci-Létající Lumír. Druhá reportáž nás přenese do Jihlavy na Aerosalon. I letos tam byly k vidění všechny novinky z ultralehkého létání. Největší pozornost si získal ultralight řízený autopilotem. Bodovaly i historické repliky letounů z rukou pánů Sezemského a Svobody. Samozřejmě ani tentokrát nebude chybět přehlídka ultralightů, které získaly letošní hlavní ceny Aerosalonu.
Mezi nebem a zemí 10/2002
Mezinárodní letecká výstava v Berlíně, krátce zvaná ILA, se konala letos v květnu. Martin Salajka a Jana Marková nás provedou jejími expozicemi a seznámí nás se vším novým, co se na berlínském nebi objevilo. Bylo na co se dívat-ať už to byl obří americký bombardér C-17 či ruský záchranný a hasící letoun Berjev. Zastavíme se i u makety letounu JSF 35 firmy Lockhead Martin. Ozdobou leteckého dne byla i šestičlenná akrobatická skupina švýcarského letectva na letounech F- 5.
Mezi nebem a zemí 11/2002
V první části tohoto dílu se setkáme s mistrem Evropy a vicemistrem světa v přesném létání v kategorii ultralightu Petra Bezděka. Budeme svědky jeho zápolení na světových leteckých hrách ve Španělsku a novopečený mistr Evropy Jan Urban bude vyprávět o soutěži v Maďarsku. Druhá část je věnována letošnímu překvapení aerosalonu ve Farnborought, letounu L-159 B, který vzbudil velkou pozornost v odborném světě. Konstruktéři, zalétávači a vedoucí představitelé Aero Vodochody hovoří o svém novém letadle, na kterém budou brzy létat i čeští armádní piloti. Uvidíme i vzácné letové záběry ze zkoušek a ověřování prototypu tohoto letounu.
Mezi nebem a zemí 12/ 2002
Stačí mít dobrý nápad a je o zábavu postaráno. Martinu Kindernayovi a jeho přátelům se podařilo vzkřísit tradici létajících cirkusů z období po první světové válce. Repliky tehdejších bojových strojů v ultralehkém provedení předvádějí historické souboje a evokují dobu počátků létání. Pro samotné piloty je to jistě zábavné dobrodružství a pro ty, kdo museli zůstat na zemi, určitě báječná podívaná. V druhé části se diváci seznámí s nejrůznějšími typy vrtulníků značky Bell, které dnes ve světě létají. Jsou to špičkové stroje, schopné zasahovat ve dne i v noci. Uvidíme rovněž ukázky ze zásahů pilotů Letky Policie České republiky, kteří při nedávných povodních plnili ty nejsložitější a nejnebezpečnější úkoly. Plně využívali letových vlastností i výkonu stroje. Objeví se i nejnovější typ lehkého vrtulníku, který v České republice slouží pro zdravotnické účely.